Consultancy

Consultancy

Mens x Proces = Performance

Indien er iets moet veranderen in een organisatie omdat ergens iets niet goed gaat of dat marktomstandigheden veranderen is de persoonlijke ontwikkeling van zowel het management als van de medewerkers een kritische succesfactor(KSF !)

Het verkrijgen van zelfinzicht zal de basis zijn en blijven voor het optimaal functioneren van mensen, teams en organisaties.
Bij dit zelfinzicht horen ook de persoonlijke kernwaarden, de waarden van de organisatie en de kunst om samen te werken.

Is het doel dat de mensen veranderen of dat de prestatie van de mensen verandert, of anders gezegd verbeterd?

Ik begeleid het proces waarin zichtbaar en bespreekbaar wordt waar menselijke -en organisatorische ontwikkelings- en verbeterpunten liggen en waar gericht actie genomen moet en kan worden. Ook kan het gaan over de vragen van Simon Sinek: What, How en Why?

Bij Sales kan het gaan over: Bewustzijn van de doelgroepen (Weten) Wat doe je om klanten te behouden of om klanten te winnen? Wat is de ontwikkeling bij je klanten? Wat zou je willen verbeteren?

Bij logistiek kan het gaan over: Bewustzijn van je inspanningen en deze managen! Meten, weten en verbeteren.

Bij management kan het gaan over: bedrijfscultuur, sturen ipv ontwikkelen, effectiviteit van samenwerken

Mogelijke vragen

  • Hoe zou de organisatie er ideaal uit moeten zien?
  • Welke strategische vraagstukken liggen er?
  • Wat is de belangrijkste uitdaging voor de organisatie?
  • Wat is op dit moment de cultuur binnen de organisatie?
  • Wat is de managementstijl en hoe wordt deze ervaren?
  • Wat zijn de persoonlijke gedragsvoorkeuren in de communicatie en samenwerking?